'De Kus' van Gustav Klimt

Gustav Klimt | Beeldnr. 08616 | Klembord
(97)
Stap 1:

Kies materiaal

Poster
mat_fotokarton.jpg
HP Everyday Semiglossy 235g
Hahnemmühle Torchon 285g
Hahnemühle William Turner 190g
Photo Rag Perl Hahnemühle 320g
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Poster
Canvasprints
Dibond
Acrylglas
Olieverfschilderij
Canvasprints
mat_canvas_cotton
Canvas UV matt 310g
Canvas Rustic Texture 395g
Canvas Bright White 340g
Canvas Venezia Satin 350g
Dibond
mat_aludibond
PVC/Forex 5mm
Alu-Dibond 3mm
Alu-Dibond Butlerfinish
Acrylglas
mat_acrylglass
Acrylglas 4mm
Acrylglas 6mm
Gallery Print
Olieverfschilderij
mat_oelbild2
Handgeschilderd olieverfschilderij
Stap 2:

Kies maat

Hoogte
Breedte
Min. 30 cm - max. 100 cm
Optioneel:

Kies lijst








































































































































€ 0
incl. BTW excl. Verzending
Afbeelding:De Kus
Kunstenaar:Gustav Klimt
Formaat:
Materiaal opties:-
Lijst:-
Prijs reproductie:-
Prijs lijst:-
Totaalprijs:-
incl. BTW excl. Verzending
Gustav Klimt - De Kus
    
   
    
PreviewPreviewPreviewPreview

Een nadere blik: De kus van Gustav Klimt

Voor velen is 'De Kus' van Gustav Klimt het symbool van liefde bij uitstek. Op het olieverfschilderij, voltooid in 1908, presenteren man en vrouw zich als een volledig verenigd en verenigd paar - een favoriet en dienovereenkomstig vaak herhaald motief van de Oostenrijkse schilder. Als het werk van de zogenaamde Weense Secession vertegenwoordigt 'De Kus' een typische variant van Art Nouveau, waarvoor Gustav Klimt het presidentschap op zich nam. Bijna logisch bleef het beeld zijn hele leven in de hoofdstad van Oostenrijk. Tegenwoordig is het eigendom van de Belvedere Gallery. Het motief dat later werd verwerkt voor 'De Kus' is al te vinden in de "Beethoven Frieze" van de kunstenaar, gemaakt in 1901 en in het schilderij van het Stoclet-paleis in Brussel, dat Gustav Klimt tussen 1905 en 1909 uitvoerde. Beide keren stuitte de voorstelling op onbegrip - die ook niet veranderde vanwege de nieuwe editie als schilderij. Critici zoals Adolf Loos noemden de in de werken gebruikte ornamenten zelfs "misdaden". Ze zijn een speciaal kenmerk van het werk van Gustav Klimt. Hij had ze leren kennen, waarderen en liefhebben in de vorm van vroegchristelijke mozaïeken op een reis naar Ravenna. Op de foto 'De Kus' markeren ornamenten mannelijke en vrouwelijke stereotypen: terwijl het gewaad van de man is versierd met strikte, hoekige vormen, is de jurk van de vrouw versierd met zachte, bloemmotieven. Het onderliggende materiaal stroomt in overvloed over het gehele centrale deel van het schilderij. Afhankelijk van de kleur, wordt de art nouveau of secession-periode van Gustav Klimt ook wel de 'gouden fase' genoemd omdat het edele metaal op veel van zijn werken te vinden is. 'De Kus' is het einde van deze creatieve periode en vertegenwoordigt tegelijkertijd een typische vertegenwoordiger van erotische thema's in de kunst.
arrow